Переглянути всі підручники
<< < 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 > >>

 

передавання руху від його джерела (найчастіше це двигун) до робочого органу (шпиндель верстата, барабан лебідки). На рисунку 251 наведено наочне зображення й кінематич­ну схему коробки зміни швидкостей токарного верстата. Усі елементи коробки зміни швидкостей на схемі показано умов­ними графічними позначеннями. В загальних рисах вони нагадують деталі, які ними зображені. Розміри зображень елементів на схемі можуть бути довільними, але пропорцій­ними розмірам цих елементів в натурі. Найуживаніші умовні позначення для кінематичних схем наведено в таблиці 11. Користуючись цією таблицею, спро­буйте визначити, з яких елементів складається коробка зміни швидкостей, схему якої наведено на рисунку 251. На кінематичних схемах зображують тільки ті елементи механізму, які беруть участь у передаванні руху (вали, зуб­часті колеса, муфти та інші). Схему вписують у спрощений контур зображення виробу, всередині якого знаходиться показаний на схемі механізм. Умовні позначення на кінематичних схемах виконують суцільними товстими основними лініями. Контур виробу, в який вписують схему, обводять суцільною тонкою лінією. Всім елементам кінематичних схем надають порядкові номери, починаючи від джерела руху. Вали і осі нумерують римськими цифрами, решту елементів — арабськими. По­рядкові номери елементів проставляють на поличках ліній-виносок. Під поличкою вказують деякі параметри елемента механізму (потужність і частоту обертання вала двигуна, діаметри шківів, кількість зубів зубчастих коліс). Тепер, коли ви вже знаєте, як виконують кінематичні схе­ми, спробуємо з'ясувати будову і принцип дії коробки зміни швидкостей, зображеної на рисунку 251, і визначити, як во­на передає рух від двигуна до шпинделя верстата. Механізм коробки зміни швидкостей складається з трьох валів /,II , III, зубчастих коліс, фрикційної 2 і кулачкової 12 муфт і рукояток. Зубчасті колеса 4, 6, 7 виготовлені у вигляді блока зубчастих коліс. Вони можуть переміщатися вздовж вала / по напрямній шпонці. Зубчасті колеса 3, 8, 9, 10 нерухомо насаджені на вал 77. Зубчасті колеса 11 і 14 вільно обертаються на валу III, який є шпинделем верстата. Двостороння кулачкова муфта 12 роз­міщена між зубчастими колесами 11 і 14. Рукоятка 5 приз­начена для пересування зубчастих коліс 4, б, 7, а рукоятка 13 — для переключання кулачкової муфти 12. Коробка зміни швидкостей дістає рух від електродвигуна 1. Він з'єднаний з механізмом коробки зміни швидкостей за допо­могою пасової передачі і фрикційної муфти 2. ВалуI передаєть-

 

Переглянути всі підручники
<< < 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 > >>
Hosted by uCoz