Переглянути всі підручники
<< < 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 > >>

 

Незважаючи на допустимі спрощення, ескіз повинен давати уявлення про зображений на ньому предмет. Тому лінії на ескізі мають бути рівними і чіткими, всі написи і позначен­ня — акуратними. Ескізи виконують на папері в клітинку. Це полегшує й прискорює проведення ліній, виконання необхідних побудов. За допомогою клітинок легко додержувати пропорційності частин предмета. Дуги кіл на ескізах розмічають циркулем, а потім обводять від руки. Щоб правильно виконати ескіз предмета, дотримуються такої послідовності: 1. Ознайомлюються з предметом, вивчаючи його будову. 2. Готують аркуш паперу — проводять рамку, розмічають і креслять основний напис. 3. Визначають положення зображення на полі креслення. Для цього проводять осі симетрії і розмічають габаритний пря­мокутник. 4. Послідовно розмічають і обводять контур зображення предмета. Побудову зображень на ескізах здійснюють так са­мо, як і на кресленнях. 5. Наносять виносні і розмірні лінії. 6. Обмірюють предмет і наносять розмірні числа. 7. Заповнюють основний напис, де зазначають назву пред­мета і матеріал, з якого його виготовлено. Масштаб в основ­ному написі на ескізі не вказують. Назву предмета в основному написі дають у називному відмінку, наприклад: «Пластина», «Вушко». Так само пи­шуть і назву матеріалу: «Жерсть», «Картон», «Гума» тощо. На закінчення перевіряють ескіз. При цьому необхідно впевнитись, що зображення побудоване правильно і дає пов­не уявлення про форму предмета і його окремих частин; зоб­раження доповнено необхідними розмірами і умовними поз­наченнями. Послідовність виконання ескіза предмета показано на рисун­ку 49. Під час виконання ескізів предмети обмірюють різними вимірювальними інструментами. Лінійні величини вимірю­ють за допомогою лінійки (рис. 50, а). Кути вимірюють тран­спортиром (рис. 50, б). Діаметри круглих отворів можна ви­мірювати нутроміром (рис. 50, в). Числове значення діаметра отвору, вимірюваного нутроміром, визначають за лінійкою (рис. 50, г). Деякі розміри визначають опосередковано або за допомо­гою певних розрахунків, тому що виміряти їх безпосередньо неможливо. На рисунку 51, а показано частину предмета з

 

Переглянути всі підручники
<< < 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 > >>
Hosted by uCoz